Ahad, 2 Disember 2018

MAAFKAN

Hidup ini agak memenatkan. Kadang-kadang semput melayan kerenahnya. Belum lagi dikira berapa kerap kita tergolek, tersadung dek realiti kehidupan kerana terasyik diulit mimpi. Tapi hidup perlu diteruskan.

Aku cuba hidup dengan sebaik mungkin. Cuba sekurang mungkin menyakiti sesiapa. Cuba sebaik mungkin membantu sesiapa dan cuba sehabis mungkin mengembirakan orang yang berada di sekeliling aku.

Jika aku mati nanti, aku harap, aku tak diingati dengan perkara-perkara buruk yang aku aku lakukan pada orang lain. Aku harapkan supaya aku tidak diingati sahaja. Cukuplah hanya doa daripada anak-anak aku.

Hidup ini memang memenatkan. Kadang-kadang melekakan. Maafkan aku jika ada yang terluka kerana perbuatan aku. Aku hanya manusia bodoh yang lemah. Tak tersengaja melukakan atau memburukkan. Maafkan aku. Maafkan aku. Maafkan aku.

Tiada ulasan: