Isnin, 7 Januari 2019

DUNIA KECIL

Sesungguhnya, tuhan itu bekerja dalam cara yang misteri. Bila mana dunia bagai tiada rasa lagi dan semuanya seperti satu tayangan video yang dipercepatkan tanpa sebarang erti, tuhan anugerahkan  dunia-dunia kecil untuk aku mencorak & aku dicorakkan nya. Inilah 2 dunia kecil aku. Di dalamnya terkandung segala kepayahan, keserabutan, kemarahan juga kegembiraan, kesenangan, kelegaan, kelapangan & sebagainya.

Tiada lain untuk mereka, selain dari doa, penat, lelah & usaha aku untuk mereka. Jadilah insan berjaya disepanjang perjalanan kamu menjadi dewasa. Tak perlu kenangkan aku bila aku telah tiada. Hanya cukup sekadar keredhaan di atas kekuranganku sebagai manusia yang membesarkan kamu, manusia yang kamu gelar Walid (Daddy, papi, papa & etc)..

Tiada ulasan: