Sabtu, 18 Januari 2020

TAG TEAM

Seperti mana tuhan turun rezeki seseorang melalui manusia lain, begitu juga dengan ujian. Kadang musibah berlaku pada insan lain bagi tujuan untuk menguji kita. Musibah itu bukan untuk menguji penerima, tapi juga ujian untuk disekeliling mereka.

Ujian dari tuhan sentiasa datang. Dan dunia ini bukannya universiti yang boleh berpeluang dapat 4 flat. Kadang-kadang  kita tewas, kadang-kadang kita menang. Dan ada juga kita menang dan tewas.

Apa yang penting, berjuang la hingga ke akhir. Jangan sekali ada rasa putus asa. Jika pernah putus asa sekali pun, jangan dibiar lama. Tiada yang jahat selama-lamanya. Tiada juga yang baik selama-lamanya.

Dan dalam berjuang, bersyukurlah jika diberi rakan seperjuangan. Yang sanggup susah senang sampai akhirnya. Yang menjadi pembakar semangat, yang mengatakan ya bila semuanya mengatakan tidak, yang menjadi kompas moral dan yang sentiasa kasihan apabila semua membenci.

I've seen a few of these tag team. Dan sungguh aku kagum dengan destiny dan susunan tuhan yang menemukan mereka. Sungguh tuhan Maha Bijaksana.

For those who still facing the ujian, semoga jangan berputus asa. For those who is searching their tag team..juga jangan berputus asa. Keep searching.

Ibu attending walid masa walid kritikal dulu.

Tiada ulasan: