Ahad, 26 April 2009

Angan-Angan Aku

Kadang-kadang, tengah lepak-lepak, aku ada terfikir, apa aku nak buat bila aku dah pencen. Setiap manusia mesti ada 1 impian atau perkara yang dia nak lakukan sebelum dia mati. Biasanya, masa yang paling sesuai adalah bila dah bersara. Sebabnya, satu, dah tak kerja,banyak free time. Kedua, duit adalah lebih sket sebab dapat duit pencen atau KWSP.

Aku pulak, teringin sangat nak mengelilingi Malaysia naik basikal. Mengembara tengok kampung, hutan dan sungai. Tapi basikal aku tu canggih la. Ada solar power, laptop dan gps dan sebagainya. Mungkin boleh dibuat 2 seat, 1 untuk wife aku. Bila malam, berenti kt mana mana yang sesuai, diri kan khemah. Tengok tv guna power yang dicaj dari solar cell. Bukan tak mampu duduk kat hotel, nak adventure sikit.

Tapi tak tau lah aku berkesempatan ke tak. Yela, mana tau, bila dah tak keje, dah tak larat nak bawa basikal dah. Nak buat sekarang, ada komitmen lain. Tah la.

Tiada ulasan: