Sabtu, 28 November 2009

Best Nya Kalau Aku Dapat Dia...

Sebelum tido ni, aku ada la terfikir benda-benda yang bodoh2 tapi boleh diambil idea dan ikhtibar. Ye la, aku ni sebagai lelaki, selalu la berangan, bestnya kalau dapat kawin dengan sipolan bte sipolan. Slim melim, bergetah, cute mute dan sebagainya. Padahal wife aku ada tercongok kat sebelah. Ala, biasa la, lelaki, dah tabii nya begitu. Yang difikirkan, bila dapat yang diidamkan, maka ending nya,"live happily ever after". Tapi sebenarnya, takde la macam tu.
Yelah, cuba bayangkan, si Nora Danish yang aku rasa takde tandingan dah kiranya ke"best"an nya, boleh kena cerai dengan suami dia. Apa lagi yang tak cukupnya...
So, apa sebenarnya yang lelaki nak? Tahler...tapi yang penting bukan yang nampak lahiriah sahaja jawapannya. Bagi aku, apa yang aku nak pada seorang wanita, ada pada isteri aku. Mungkin tak sempurna, tapi aku terima. Yang takde tu, dibayangkan aje la ada. Lagi pun, aku ni sape nak minta lebih-lebih. Kalau Bratt Pitt takpe la...
Apa pun, nak berangan tak salah. Yang penting, jangan lupa iron baju kerja...isnin dah kerja.

Tiada ulasan: