Khamis, 12 Februari 2009

MEN AND FLIRTING

Men and flirting,"lelaki dan mengorat",gitu la agaknya bunyinya.Sejak kebelakangan ni,aku beriya-iya benar nak tulis tentang menda ni.Mungkin dipengaruhi, keadaan sekeliling aku terutamanya tempat kerja. Kebanyakan anggota kerja yang ada dalam syarikat ni adalah berumur lingkungan 40 tahun ke atas. Jadi banyak lah kes-kes krisis dippertengahan usia. Terutamanya lelaki. Tapi perempuan pun sama naik juga.Tapi aku nak fokuskan pada lelaki aje kali ni.

Kalau ada trainning yang lama dan detail,selalunya kena ada lawak atau bahan sampingan nak hilangkan ngantuk. Kalau kat sini,isu paling popular semestinya cerita kahwin 2-3. Baru la segar mata orang yang datang trainning. Senyum sampai ke telinga dengar cerita.Kalau minum dengan geng-geng abang senior ni, menda lain takde, mesti cerita awek la,adik angkat la. Kadang-kadang tu,bukan calang-calang awek yang diorang dapat, aku rasa aku pun belum tentu dapat ngorat diorang. Cun,muda dan sebagainya la. Mungkin diorang ni dah senior,banyak pengalaman dan ayat power. Duit pun banyak.Bayangkan la, kerja technician je,tapi gaji 3k,sebab lama dah kerja. Anak semua dah kerja,so duit yang ada, buat simpan aje.

Aku rasa sebab utama perkara macam ni berlaku adalah pertama,krisis yang macam aku bagitau tadi. Perasaan tak dapat terima hakikat bahawa usia dah bertambah. Kedua, keadaan isteri. sememangnya lah, isteri tu dah tua, isipadu dah bertambah,banyak yang kedut,tak tegang dan dari segi seksualnya pun kurang. Tapi bagi lelaki,dia punya kelakian tu tak berkurang. So sebab tu lah dia mencari. Dan sebab tu lah yang dicari pun bukan calang-calang, kontra pada isterinya.Dan yang ketiga adalah untuk test market. Kadang-kadang diorang ni saja-saja je mengayat, nak tau laku ke tak lagi. Yang jadi masalahnya bila yang perempuan tu bagi feedback baik punya, so terus on aje la. Dan yang ke empat adalah pengaruh rakan-rakan. Dah orang tu cerita awerk dia camni,orang ni cerita awek dia camtu. Kawan ni tak kan la tak terasa nak ada awek jugak. So terpengaruh la.

Itulah,aku nak cakap lebih-lebih pun tak boleh, sebab suatu masa nanti,aku akan alami juga perkara ni. Dan aku percaya dalam setiap lelaki masih ada "kuda liar" yang tersimpan di sudut hati masing-masing.Terpulang pada diri masing-masing untuk mengawalnya.Aku pun kekadang ada jugak termengorat ke apa....

itu ajer la...

Tiada ulasan: