Selasa, 19 Mei 2009

Jalan-Jalan Cari Harimau

Ahad lepas, kawan kerja aku kahwin kat Kuala Pilah. So, memandangkan jauh perjalanannya dari Kuantan, wife aku suruh pergi KL dulu. Lepas tu bertolak dari KL ke Kuala Pilah. So malam jumaat aritu, aku dengan famili aku pun bertolak ke KL, tido umah makcik aku. Sabtu tu pergi jalan, Umi nya nak ke SOGO, tapi walid nya cadang pergi ZOO supaya Alyah Maisarah kenal binatang liar di Malaysia. SO walid lah yang menang sebab walid driver.

ZOO negara tak seperti yang aku ingati dulu. Agak tidak terurus. Tapi semua binatang masih ada, mungkin agak kurang dari segi kuantiti. Tapi Alyah pulak, jumpa seladang, disebutnya cow, zebra pun cow,rimau, singa pun cow. Kiranya yang berkaki empat dan ada rupa lembu tu,pada pandangan dia, lembu la agaknya.

Nasib baik aku pergi ZOO awal, pukul 1:30 pm. Tak panas sangat. Redup je. Sampai kat gate nak keluar tu, anak aku dah tak larat jalan dah. Berdukung. Dan dan aku masuk kereta, hujan pun turun...









Tiada ulasan: