Sabtu, 2 Mei 2009

Lawatan Ke Negeri Melaka Part 3






Hari ni last day aku di Melaka. So hari ni plan nak ke famosa waterworld, iaitu tujuan utama aku ke Melaka ini.

Selepas check out lebih kurang pukul 9.30 pagi, aku n famili bertolak ke waterworld. Dalam perjalanan, hanya terdapat 2 signboard waterworld. Tapi dengan bantuan gps, tiada masalah dihadapi. Sampai di waterworld pukul 10.00, orang tak berapa ramai lagi. Bayaran masuk, dewasa rm 40. 12 tahun ke bawah rm 35. Dah salin pakaian, pergi sewa pelampung. Kena beratur lama, 20 minit. Bayaran rm 10.

Pastu pergi main air. Memang best. Tak terkilan bayar mahal. Tinggal larat dengan tak larat je. Kawasan nya luas, mainan banyak. Aku main sampai pukul 1 lebih. Alyah tak payah cakap la. Dah berapa kali nak lemas, tak puas jugak main.

Dah puas main, siap untuk balik. Ingat nak amik makanan yang diberi percuma, tapi beratur punya la panjang. Malas la jawabnya. Aku n famili bertolak ke jb dalam pukul 2.30 petang. Sampai jb pukul 4.30 petang.

So, sape-sape nak pergi ke waterworld, aku syorkan lah. Memang puas hati. Tapi kena datang awal. Kalau tak kena beratur la untuk semua benda. Lokasinya tak jauh dari plus hiway. Tapi kalau dari bandar Melaka, jauh la jugak. Aku pulak, kalau nak jalan ke bandar Melaka,mungkin tak kot. Kalau datang pun, mungkin bukan waktu cuti. Tak sanggup nak lalui jam nya sekali lagi.

Apapun, selamat bercuti.

Tiada ulasan: