Rabu, 31 Disember 2008

Ajar anak mengeja

Aku ada beli buku alphabet untuk anak aku ni sejak dia umur 5 bulan. Bahasa inggeris lagi tu. Tiap-tiap hari aku ajar dia baca. A for apple, B for ball, c for cake dan seterusnya. Tapi setiap kali aku ajarkan dia, mesti sampai J je sebab lepas tu, dia nak baca sendiri (nak belek-belek sendiri la makna tu) buku tu. Bising la dia mengomel sorang-sorang.

Sekarang dah 1 tahun 5 bulan. Tah macam mana, minggu lepas, lepas balik kerja, ambik dia dari rumah pengasuh, sampai kat rumah, macam biasa dia ambik buku dia (kita orang sebut book dengan dia..cewah!!! ). Dia pun buka buku tu. Pastu dengar la. " A, ni,ni,ni...apak. A,ni,ni,ni...apak". Huhuhu. Setelah setahun, dapat gak anak aku mengeja, walau pun tak sempurna, tapi ada la sikit bunyi apple nya.

Tiada ulasan: