Jumaat, 23 September 2011

ENTRY LAMA - MIMPI

Malam ni, tak tau kenapa. Ada keshaduan di dalam jiwa ini. Hati terkenang kenangan bersama arwah umi. Antara perkara yang boleh membuatkan aku menitiskan air mata adalah salah satunya, teringat kan arwah umi. Walaubagaimanapun, semakin aku meningkat usia, makin banyak memori bersama arwah yang dah hilang dan yang menjadi blur.

Sebenarnya, aku bukan nak cerita berkenaan umi aku. Nak cerita pasal mimpi sebenarnya. Cerita pendek je. Kalau sape - sape perasan la, jarang kita pernah mimpi tentang kematian seseorang. Maksud aku, orang tu masih hidup, tapi kita mimpi dia meninggal. Dari pengalaman aku sendiri. Aku pernah mimpi berkenaan kematian sekali je. Iaitu masa aku dalam umur 9-10 tahun. Dan aku mimpi kononnya walid aku ditembak dan telah meninggal dunia. Aku menangis dalam mimpi hingga keluar air mata menyebabkan aku terbangun. Rupanya aku menangis masa tidur. Bangun tidur, aku tak berapa ambil kisah sangat pasal mimpi tu. Dan kemudianmya, arwah umi aku sakit dan meninggal 2 tahun kemudiannya. So, adakah kebetulan apa? Aku bukan lah nak suruh percaya mimpi seratus peratus. Cuma kadang -kadang, mimpi ni, memberi iras -iras atau petanda tentang sesuatu. Terutamanya tentang perkara yang besar seperti kematian. Sesungguhnya, ajal, maut dan jodoh adalah dalam pengetahuan Allah. Dan atas kehendakNya untuk diberi peluang kepada hambanya mendapat ....fikir la sendiri ayat ending nih.

Tiada ulasan: