Isnin, 17 Ogos 2009

Separuh Dari Kehidupan

Beberapa minggu ni, aku memang tak bermotivasi dalam bekerja. Semua kerja dah terlalu rutin hingga dah jadi sebahagian aktiviti bawah sedar otak aku dah. Dah macam bernafas, tak sedar pun benda tu berlaku, tapi ianya berlaku. Lagipun, kerja macam mana pun, jangan mimpi kpi 4.

Lupakan kerja, tahun depan, aku dah 30 tahun, mungkin separuh hayat aku telah dihabis. Tapi aku macam terpinga-pinga tentang tujuan hidup aku dan apa yang telah aku capai. Mungkin orang akan kata aku patut bersyukur sebab ada kerja tetap dan famili, tapi aku masih rasa...tak cukup. Ya kestabilan boleh menyebabkan kebosanan. Tapi aku kadang-kadang aku cemburu melihat rakan aku yang sedang mengecapi kejayaan dalam perkara yang mereka minati.

Aku pulak,tak tau la. Memikirkannya pun boleh menyebabkan aku bosan. Orang cakap, 30 adalah umur paling last kalau nak buat apa-apa perubahan. Lewat dari 30, aku akan lekat dengan apa yang aku buat sekarang untuk 25 tahun akan datang. Adoi...

1 ulasan:

Lovely us berkata...

laa kita sebaya ker...igtkan hatta dh 40 thn.. hiks.. gurau je