Isnin, 10 Ogos 2009

Tak boleh tidur la pulak. Dah pukul 2 pagi ni. So layan blog. Baru baca blog kawan yang keje kat unit trust. Tak sangka dah besar, masing masing jadi orang yang lain daripada apa yang disangka.

Aku masa zaman sekolah dulu, bajet nak jadi pilot, alih alih jadi technical support. Tapi, tak kisah la, kurang kurang aku dah cuba. Tak pass 2nd test. Kalau tak, bawak kapal terbang la aku jawabnya. Tapi mungkin ada hikmah disebaliknya. Takut nanti kuar vcd aku yang terlampau pulak. Naya.

Dulu, zaman sekolah dulu, ada la seorang hamba Allah ni yang gangster ala-ala sarip dol. Dipinjamnya walkman aku sampai lunyai. Aku waktu tu macam nerd sikit. Biar kan aje la. Tapi silap la, time belajar dulu, 40 hari tak tinggal berjamaah. So apa yang aku cakap, jadi kat budak tu. Baru ni jumpa kat giant tanya aku ada kerja kosong tak. Aku ambil 2-3 saat menikmati saat tu. Tuhan maha adil. Bukan nak riak ke apa, cuma rasa macam puas. Tapi kesian juga. So aku cuba jugak bantu. Tapi tak dapat nak bantu sebab dia takde diploma atau degree.

Bila dah beso, masing dah jadi orang berguna. Tak sangka, zaman sekolah dulu nakal, dah jadi polis dan ustaz. Itu lah takdir dan rezeki. Betul la kata orang, sekolah ni, tempat berkumpulnya para bakal cendikiawan, usahawan, negarawan, ahli politik dan juga penjenayah. Cuma diorang je yang tak tau.

Tiada ulasan: