Selasa, 20 Oktober 2009

Apa Yang Tak Terucap

Aku baru baca blog kawan aku pasal luahan perasaan dia yang berkaitan dengan suami dia (aku agak la). Membuatkan aku terfikir berkenaan diri aku.

Lelaki ni dalam rumahtangga, teramat besar kuasanya, sebaris kata-kata dari suami, boleh membina rumah tangga atau menghancurkan rumah tangga. Aku bersyukur sebab aku ni jenis tak banyak cakap. Banyak benda yang aku bernasib baik sebab aku tak luahkan dan hanya simpan dalam hati.

Dalam rumah tangga, mesti ada up down nya. Bila down, aku tak bising, hanya diam kan diri sebab aku tak suka nak bercakap banayak. Tapi bila aku fikirkan sekarang, benda-benda yang aku marahkan tu sebenarnya takde apa la sangat dan nasib baik aku tak luahkan. Sebab, aku rasa kalau aku luahkan pada isteri aku, mungkin aku membujang sekarang. Padahal perkara yang menyebabkan masalah tu, kecik aje. Tapi walaupun kecik, boleh meleret-leret jadi besar.

Mungkin sebab tu la aku ni dijadikan pendiam, sebab aku ni pun sebenarnya panas baran. So, walaupun panas, panas aku kat dalam hati aje. Nanti bila dah sejuk, ok la tu.
Betul ke....Entah la.

Tiada ulasan: