Jumaat, 2 Oktober 2009

Selamat Hari Raya

kui,kui,kui...Dah lama raya, baru nak ucap selamat hari raya. Raya dah lama lepas, tapi suasana nya, sama je. Maklumlah, umur dah melayut, perasaan gembira beraya tak semeriah masa kecik-kecik dulu. Masa kecik-kecik dulu, Raya memang best, duit raya, bunga api, kuih raya,pergi jalan dan sebagainya. Bila dah besor panjang buncit ni, nak kena pikir budget raya, nak drive kereta jauh-jauh, nak jaga anak main bunga api dan sebagainya. Nak pergi rumah orang tu, orang ni. Penat.

Raya ni, bagi aku, umpama satu tour. Masa ni lah nak pergi rumah saudara mara yang tak pernah atau setahun sekali kita pergi. Dulu masa kecik, kita pergi dengan mak bapak kita, dah besar ni, kita pergi sendiri sebab maklumkah, kita kan dah ketua keluarga. Jumpa orang nak cium tangan ke idak, orang ni sape pulak orang ni makcu ke mak ndak. Perkara-perkara yang mengconfiuskan yang boleh menyebabkan aku skip melawat umah diorang.

Aku ada 2 mak, 1 mak ada purata 5 adik beradik. Arwah mak aku, ayah dia kahwin 2, so mak and pak sedara aku ada berbelas. Campur semua sekali, dekan 20 lebih mak/pak sedara. Bila jumpa tak kenal pun. Bila salam je, cium aje tangan. silap-silap cium tangan sepupu...huhuhu.

Open house tak buat lagi. Ingat nak buat sambtu ni. Aku bantu wife aku je. Aku tak jemput orang pun. Wife aku yang jemput. Sape nak datang, datang la

Tiada ulasan: