Selasa, 20 Oktober 2009

Apabila Anak Aku Tiba-Tiba Diam

Minggu lepas, aku balik kampung kat Chini. Si alya Maisarah memang la suka sangat sebab dapat jumpa nenek. Nenek pulak manja kan dia. Jadi ekor nenek la dalam 2 hari tu. Nenek pergi mana je ,ada aje yang mengikut. Ada sekali tu nenek dia pergi masak kat dapur. Tapi si alyah ni tak ngikut. Duduk dalam bilik nenek, nak tengok tok walid dia yang tidur sebab demam. Tiba-tiba dia diam aje duduk dalam bilik. Aku pulak sibuk baca aruto kat internet. Umi dia tengok TV.

Bila nenek dia dah habis masak, nenek dia pun masuk lah bilik sekali, aku dengar nenek dia gelak sakan. Bila aku tanya, mak aku suruh tengok sendiri. Ini lah rupanya, si alyah ngerjakan bedak si nenek dia. Habis satu rumah gelak...

So kalau tiba-tiba anak korang diam sensorang duduk dalam bilik, baik la pergi tengok. nanti habis pulak korang punya perfume,bedak atau lipstik.



Tiada ulasan: