Isnin, 12 Oktober 2009

Zaman Sekolah Menengah


Bila tengok gambar zaman sekolah dalam facebook kengkawan, kadang-kadang tersengih sorang-sorang. Tak sangka aku yang macam tu masa tu boleh jadi aku yang macam ni sekarang. Sekolah banyak beri kenagan dan pengalaman pada aku. Sekolah berasrama penuh pulak tu. Separuh dari masa aku nak meningkat remaja berada dalam sekolah tu. Kenangan masa zaman sekolah rendah kurang sikit. Mungkin sebab ada kenangan tak berapa best masa aku darjah 6 menyebabkan kenangan sebelum-sebelum tu tak berapa clear.
Kat sekolah menengah ni lah aku dapat ilmu dunia dan ilmu akhirat. Ilmu betul dan ilmu sesat. Pengajaran yang nak jadikan aku manusia dan nak jadikan aku setan. Macam-macam. tapi aku dalam banyak-banyak hal, aku rasa gembira sebab pernah merasai 40hari solat lima waktu berjemaah. Yelah, masa form 1 wajib berjemaah. kalau sekarang ni, tahla...
Apa pun, tq SMSS. Jasa mu sentiasa dikenang

1 ulasan:

OnieMia berkata...

mana satu ko ni...semuanya golap..kuikui