Selasa, 13 Januari 2009

Kenapa Aku Benci Israel

Kenapa aku benci negara israel dan rakyatnya? Adakah kerana agamanya iaitu yahudi? Adakah kerana benderanya? Adakah kerana aku semamangnya benci Israel sejak dari aku lahir lagi? Kenapa...
Aku benci Israel adalah kerana apa yang telah dibuat oleh mereka kepada rakyat Palestin, tak kira agama apa sekali pun. Aku benci mereka kerana pembunuhan yang dilakukan, penganiayaan, kekejaman dan sebagainya. Dimana batas antara manusia dan iblis telah hilang dipadam rasa bangga diri yang teramat sangat.

Apakah tuhan dalam agama mereka tidak mempedulikan manusia lain. Adakah pembunuhan beramai-ramai dan pengambilan hak orang lain digalakan oleh tuhan mereka? Jika itu adalah jawapannya, begitu rendah martabat agama mereka.
Menurut sejarah, Yahudi dianiaya oleh rakyat Eropah dimana penghapusan agama dilakukan pada mereka. Tetapi, kenapa rakyat Palestin yang menanggung pembalasan dendam mereka. Kenapa tidak rakyat Eropah, atau Amerika.

Betullah pesan nabi junjungan kita dimana pada akhir zaman nanti, kaum Yahudi akan dikalahkan dan seluruh makhluk amat membenci mereka atas kekejaman dilakukan oleh mereka. Sehinggakan, bila seorang Yahudi menyorok disebalik batu, lari dari umat Islam, batu tersebut akan berkata-kata memberitahu bahawa terdapat seorang Yahud dibelakang mereka yang sedang menyorok.

Kenapa aku bencikan Israel...

Tiada ulasan: