Selasa, 6 Januari 2009

Tom Yam Nik Joe

Musim-musim hujan ni, membuatkan perut aku asyik lapar je. Walaubagaimanapun, perasaan ini terpaksa aku pendamkan memandangkan saiz perut aku yang semakin maju.
Cakap pasal makan,teringat aku kat kawan lama aku kat UTM nama Nik johari a.k.a nikjoe. Teori aku orang siam pandai masak mungkin ada betulnya sebab dia ni memang pandai masak terutamanya tom yam la. Kiranya,batch aku,dia boleh dikatogerikan sebagai iron chef la. Dengan rice cooker pusaka dan rencah tom yam custom made, dan juga kicap sotong nya,memang sedap gila.
Aku tak tau la apa rahsia dia. Aku cuba juga masak pakai resepi macam dia pakai, tak berapa nak jadi jugak. Ada la tu rahsia dia. Bertuah bini dia.
Apa pun,tq joe sebab air tangan ko la aku boleh makan tom yam zaman study dulu. Selamat pengantin baru...

Tiada ulasan: