Rabu, 10 Ogos 2011

Amanah Dalam Kerja

Adoi. Ikutkan malas nak blogging masa kerja. Tapi tak tahan sangat dah ni.Nak cerita pasal amanah. Amanah ni, orang selalu ambil mudah. Terutamanya dalam kerja. Tak semestinya, orang tu haji, pakai kopiah atau pun gred 23 orang tu amanah. Kadang-kadang lebih tak amanah pun ada.

Tempat aku ni, bulan puasa kerja masuk awal. So balik awal sikit. Kerja masuk pukul 8 am. Balik pukul 4:30pm. Tapi, ada jugak yang tak hormat langsung perkara ni. Bulan puasa, masuk lagi lambat.Tapi yang bestnya, balik ontime. Tak kurang 1 minit pun. Serius seh!.Mungkin dia tak risau, sebab dia bagus. Tapi tak segan ke kat aku yang mejanya betul-betul depan pintu masuk ni. Awak pegawai senior. Aku Junior. Gaji kecik aje.

Kalau kadang-kadang tu takpe. Ni memang dah amalan dah. Adoi. Kemana lah dicampaknya amanah tu...

Pening-pening...wasalam

1 ulasan:

yus berkata...

selalu berlaku mat...
sbb mb die pk dah otai kot..