Khamis, 18 Ogos 2011

Pasang Pelita

Biasanya, setiap kali bulan Ramadhan, aku pasang pelita. Tapi bukan lah bulan ramadhan wajib pasang pelita. Dan jangan pulak disalah anggap aku mengikut ajaran ayah Pin dan sebagainya. Cuma saja je nak nampakkan suasana puasa. Bulan puasa, apa yang nampak perbezaannya dari bulan lain secara visual? Masjid penuh dan orang pasang pelita.

Lagi pun, bila pasang pelita, teringat kenangan zaman kecik-kecik dulu. Kadang-kadang boleh buat orang jadi syahdu. So aku extendkan suasana berpelita ni kepada anak aku. Dah lah dia tak dapat main bunga api. Nengok pelita pun jadi la...Salam







1 ulasan:

yus berkata...

mabelessss...